Wersja twojej przeglądarki jest przestarzała. Zalecamy zaktualizowanie przeglądarki do najnowszej wersji.

Podziękowania klasie VI, zainteresowanym uczniom z klas V, VII i VIII oraz nauczycielom za wspólne wirtualne lekcje i wyprawy w trakcie roku szkolnego 2019/2020! (pobranie dyplomu w pdf)

Kontynuowane są letnie środowe wyprawy ze Skype in the Classroom podczas wakacji. Zapraszamy wszystkich, którzy będą spędzać letnie miesiące w domu! Spotkania live są organizowane na Teamsach w grupie "Skype in the Classroom". Trasa najbliższych wycieczek obejmuje, m.in. Nowy Jork, Korynt (Grecja), pustynię na pograniczu amerykańsko-meksykańskim i oceanarium na Florydzie. 


 

Dn. 1 lipca 2020 r. w ramach letnich wypraw ze Skype in the Classroom edukatorzy z Parku Botaniczno-Zoologicznego w Billings, Montana (USA) opowiedziały o Animal Ambassadors, o ciekawej pracy i opiece nad zwierzętami i zaprezentowały kilku swoich pupili: węża zbożowego z amerykańskich nizin, pancernika z brazylijskiej dżungli i madagaskarskiego kameleona. 


 

Od wyzwania nauki zdalnej do szkoły przyszłości

 

Dn. 23 czerwca 2020 r. nauczyciele naszej szkoły wzięli udział w konferencji Microsoftu "EduDay 2020", która w tym roku została przeprowadzona online. Po otwarciu konferencji przez Cecylię Szymańską, Dyrektor Rynku Edukacyjnego Microsoft Polska, głos zabrał Anthony Salcito, Wiceprezes Microsoftu, dziękując nauczycielom za szczególnie ciężką pracę w ostatnich trudnych miesiącach. Następnie, z bardzo ciekawymi prelekcjami wystapiło wielu zaproszonych gości, m.in. prof. jacek Pyżalski z UAM w Poznaniu, Oktawia Gorzeńska, ekspertka ds. innowacji w edukacji, Agata Kapica, Manager Programu Microsoft dla Edukacji, Małgorzata Buszman, Skype Master Teacher, nauczycielka Szkoły Podstawowej nr 35 w Gdańsku. Z interesującymi warsztatami "Jak używać technologii Microsoft do prowadzenia inspirujących lekcji" wystapił Artur Rudnicki, Konsultant Microsoft dla Edukacji, Wicedyrektor Zespołu Szkół Technicznych w Radomiu.

   


 

Dn. 24 czerwca 2020 r. miało miejsce spotkanie z pracownikiem WWF (Światowego Funduszu na Rzecz Przyrody) w Waszyngtonie na temat "Inspiration from nature with WWF". W ciekawy sposób zostały przedstawione współczesne wynalazki, wzorowane na inteligentnych projektach natury. 

 


 

Dn. 17 czerwca 2020 r. w ramach projektu Skype in the Classroom (Guest Speaker Session) odbyły się warsztaty plastyczne - rysowanie i origami z Tomem Anglebergerem, autorem i ilustratorem bestsellerowych książek dla dzieci, współpracującym z New York Times i USA Today. 

 


 

Dn. 10 czerwca 2020 r. w ramach projektu Skype in the Classroom uczniowie kl. V, VI i VII uczestniczyli w lekcji na żywo z Muzeum Nauk Przyrodniczych w Raleigh, Północna Karolina (USA). Prelegentki w ciekawy sposób opowiedziały o życiu dinozaurów, prezentując autentyczne skamieliny z prehistorycznych czasów.

      


 

Dn. 8 czerwca 2020 r. w ramach obchodów Światowego Dnia Oceanów, odbyła się lekcja na żywo "World Oceans Day Live from California MPAs". Uczniowie, którzy łączyli się z wydarzeniem ze swoich domów, mogli dowiedzieć się o pracy nadbrzeżnych parków narodowych w Kalifornii (USA) na rzecz ochrony oceanów oraz w jaki sposób my możemy przyczynić się do zmniejszenia ich zanieczyszczenia. Uczestnicy spotkania otrzymali okolicznościowe certyfikaty.

   


 

Dn. 8 maja 2020 r. uczniowie kl. VI oraz nauczyciele za pomocą Microsoft Teams uczestniczyli w lekcji na żywo zorganizowanej przez platformę Encounter Edu pt. "What happens if the Arctic melts". Pracownik Uniwersytetu Oxfordzkiego Jamie Buchanan-Dunlop w przystępny sposób, ilustrując prostym doświadczeniem, opowiadał o rodzajach lodu w Arktyce i na Antarktydzie oraz w jaki sposób postępujące topnienie lodu na obu obszarach podbiegunowych może wpłynąć na poziom oceanów na całej kuli ziemskiej.

  

 


    

 W Szkole Podstawowej w Kleszczelach realizowana jest innowacja pedagogiczna: Od Scratcha do Pythona. Sztuczna inteligencja krok po kroku. Autor innowacji pedagogicznej: Pan Stefan Mruk Rodzaj innowacji pedagogicznej: metodyczna

     Zajęcia edukacyjne objęte innowacją: informatyka, zajęcia rozwijające z informatyki, dodatkowe pozalekcyjne zajęcia informatyczne.

Czas trwania innowacji: 13 lutego 2020 r. - czerwiec 2021 r. Adresatami innowacji są uczniowie klas III - VIII.

     Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć obowiązkowych z informatyki, jako element godziny lekcyjnej oraz w czasie dodatkowych zajęć rozwijających z informatyki w wymiarze 1 godziny tygodniowo dla chętnych uczniów, a także w czasie pozalekcyjnych zajęć informatycznych oraz spotkań z chętnymi uczniami w zależności od potrzeb.

     Niniejsza innowacja ma na celu rozwijanie i poszerzanie kompetencji informatycznych uczniów w zakresie programowania z wykorzystaniem nowoczesnych technologii i z zastosowaniem innowacyjnych metod prowadzenia zajęć. Ma ona zachęcać i motywować uczniów do nabywania nowych wiadomości i rozwijania umiejętności związanych z nauką programowania. Innowacja pedagogiczna „Od Scratcha do Pythona. Sztuczna inteligencja krok po kroku” odpowiada wymaganiom edukacyjnym z informatyki zawartym w aktualnej Podstawie programowej kształcenia ogólnego. Wprowadzona innowacja poszerza ofertę szkoły o dodatkowe zajęcia edukacyjne. Nowatorstwo zajęć polegać będzie na tym, że uczniowie mogą poszerzać i rozwijać swoją wiedzę z programowania, wykorzystywać praktycznie zdobytą wiedzę, tworząc własne programy i aplikacje, animacje oraz proste gry komputerowe w języku programowania Scratch i Python oraz prezentować efekty swojej i wspólnej pracy w chmurze. Zajęcia z robotami Photon i Lofi będą wspierały uczniów w odkrywaniu świata programowania oraz podstawach mechaniki i robotyki. Ucząc się konstruowania i programowania robota Lofi i sterowania robotem Photon uczniowie lepiej rozwiną myślenie algorytmiczne, zdolności manualne i wyobraźnię przestrzenną. Będą mogli komunikować się z rówieśnikami z innych krajów, brać udział w międzynarodowych zawodach związanych z kodowaniem. W trakcie zajęć, w tym zajęć otwartych będą wykorzystywane innowacyjne metody pracy, nowoczesne technologie i środki dydaktyczne.Ciekawe zadania realizowane w ramach innowacji będą zachęcały uczniów do kreatywnego rozwiązywania problemów, logicznego myślenia oraz będą doskonaliły efektywną komunikację i współpracę w zespole, w tym w środowisku wirtualnym.


 

Świąteczne, okolicznościowe spotkanie uczniów klas VI-VII z rówieśnikami ze szkoły podstawowej w Novojehorivce, obwód kirowogradzki (Ukraina).


 

    W pierwszym tygodniu grudnia 2019 r. uczniowie naszej szkoły po raz kolejny wzięli udział w międzynarodowej Godzinie Kodowania (Hour of Code). Tematem przewodnim tegorocznej edycji było wykorzystanie sztucznej inteligencji w codziennej pracy (AI for Goods). Z tej okazji uczniowie mogli zapoznać się z bezpłatną edukacyjną wersją Minecrafta oraz otrzymać okolicznościowy certyfikat po ukończeniu zadania. 

 


 


 


 

 


 

 

 


 

Pierwsza wirtualna wycieczka z udziałem klas VI i VII. Pani Jelena Diegtiariewa oprowadzając po muzeum opowiadała o historii miasta oraz codziennym życiu na Uralu pod koniec XVII wieku.

 


 

Październikowa lekcja Mystery Skype z klasą z GD Goenka Public School Model Town w New Delhi, Indie. Pani Karuna Gupta zaprosiła naszych uczniów do wspólnej realizacji projektów edukacyjnych.


 

Pierwsza w naszej szkole lekcja j. angielskiego z Mystery Skype z udziałem kl. VI i p. Zorit Jassin z klasą z Hof HaSharon k/Tel Awiwu (Izrael) była motywującą niespodzianką dla uczniów.

  

 

 

W naszej szkole realizowana jest innowacja pedagogiczna: „TIK i metody aktywizujące w nauczaniu języka angielskiego i rosyjskiego”

Autorzy innowacji: nauczyciele Tamara Kulgawczuk, Bożena Markiewicz,

Walentyna Szmuksta, Stefan Mruk

Rodzaj innowacji pedagogicznej: metodyczna

Zajęcia edukacyjne objęte innowacją: zajęcia komputerowe, informatyka, język angielski, język rosyjski

Czas trwania innowacji: listopad 2018 r. - czerwiec 2021 r.

Innowacja skierowana jest do uczniów klas: zajęcia komputerowe – VI, informatyka – V, VII-VIII oraz III gimnazjum, język angielski - IV-VIII i III gimnazjum, język rosyjski - VII-VIII i III gimnazjum.

Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć obowiązkowych, jako element godziny lekcyjnej oraz w czasie dodatkowych spotkań z chętnymi uczniami poza zajęciami lekcyjnymi w zależności od potrzeb. W czasie zajęć będą realizowane zagadnienia opracowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego oraz programy nauczania z danych przedmiotów oraz będą poszerzały wiedzę uczniów.

Innowacja ma na celu przygotowanie uczniów do skutecznego porozumiewania się w języku obcym, podniesienia kompetencji językowych uczniów poprzez wykorzystanie metod aktywizujących i narzędzi TIK, nawiązanie nowych kontaktów z uczniami w ramach współpracy ze szkołami w Polsce i w Europie poprzez realizację projektów eTwinning, kształtowanie postawy otwartości i tolerancji poprzez poznanie kultur innych krajów oraz zwiększenie motywacji uczniów do nauki języka angielskiego i rosyjskiego.

Nowatorstwo zajęć będzie polegało na szerszym stosowaniu różnych metod aktywizujących uczniów, sprzyjających lepszej komunikacji w języku angielskim i rosyjskim w typowych sytuacjach życia codziennego. W trakcie zajęć, w tym zajęć otwartych będzie wykorzystywana technologia informacyjno-komunikacyjna. Uczniowie poznają różnorodne narzędzia multimedialne wspomagające naukę języków obcych. Chętni uczniowie będą mogli nawiązywać kontakty z uczniami z Polski i innych szkół z krajów europejskich w ramach projektów eTwinning. Rezultaty pracy z uczniami w ramach innowacji będą publikowane na stronie internetowej szkoły, prezentowane szerszej publiczności podczas imprez szkolnych, na forum klasy.